Veelgestelde vragen

Over Gebruik en tijdens huur

Hoe wordt de apparatuur aangeleverd?

Wanneer je hardware bij ons huurt kun je er direct mee aan de slag. Standaard wordt deze in en transportveilige flightcase of stevige doos geleverd. Daarnaast komen bijvoorbeeld onze laptops inclusief opgeladen accu, adapter en muis. Op de bijgeleverde pakbon vind je een volledig overzicht van de accessoires die worden meegeleverd. Mocht je specifieke extra’s nodig hebben (bijvoorbeeld een laptoptas i.p.v. een flightcase), geef dit dan even aan bij het plaatsen van uw offerte/bestelling.

  

Vragen over de apparatuur zelf / handleiding

Standaard leveren we onze huurapparatuur zonder fysieke handleiding. Je kunt deze namelijk beter vanaf het internet downloaden, zo heb je de meest recente versie. Mocht je tijdens het gebruik een vraag hebben over de werking van de apparatuur, neem dan even contact op via 0318-558 558, we zitten voor je klaar om je verder te helpen.

 

Mag ik zelf software installeren?

Omdat huren bij Detron ook echt "Flexibiliteit, altijd en overal" is, ben je vrij om eigen software te installeren. Indien gewenst kun je ons tevens specifieke software aanleveren, die wij vervolgens voor je op de apparatuur zetten. Voor het maken van het image vragen wij eenmalig € 75,- + € 5,- per machine.

 

Wat is het wachtwoord als hierom gevraagd wordt?

Het wachtwoord van de door jou gehuurde apparatuur vind je op een separaat formulier dat tijdens het afleveren met de pakbon is meegegeven. Mocht je dit formulier niet meer hebben bel of mail ons even en we zullen je verder helpen.

 

Support: Wat als mijn apparatuur niet werkt?

Huren bij Detron betekent standaard huren met Next Business Day Onsite support. Een uitgebreidere dekking—naar bijvoorbeeld 24x7—kun je tijdens het plaatsen van je bestelling met een enkele klik opvragen. 

Mocht er tijdens het huren nu onverhoopt een storing ontstaan dan kun je onze helpdesk bereiken op 0318 – 558 855. Hou voor een zo snel mogelijke afwikkeling het contractnummer (beginnend met 14 of 15) en het unieke charge-/serienummer van het storende apparaat bij de hand. Is de storing telefonisch niet op te lossen? Dan kun je rekenen op vervangende apparatuur of de inzet van een engineer op locatie.

 

Mogen we de apparatuur tussentijds verhuizen?

Het tussentijds verhuizen van de huurapparatuur is voor ons geen enkel probleem. Indien gewenst kunnen we zelfs het transport hiervan verzorgen. Waar je ook voor kiest, breng ons—in verband met support—altijd wel even op de hoogte van de nieuwe locatie.

 

Wat doe ik met de verpakking?

Bewaar tijdens de huurperiode altijd de verpakking. Zo kun je de apparatuur na afloop van de huur vellig retourneren. Soms, bijvoorbeeld bij langere huurperiodes, kan deze alleen in de weg staan. In zo’n geval is het wellicht handig om de verpakking door ons tijdelijk retour te laten nemen. Vraag je contactpersoon om de mogelijkheden.

 

Wat te doen bij schade?

Mocht je voor gebruik schade opmerken, neem dan direct contact met ons op. Op deze manier weten we dat de schade niet bij jou is ontstaan, en bovendien kunnen we je weer aan de slag helpen met een passende oplossing. 

 

Wat te doen bij diefstal?

Het laatste waar je als huurder op zit te wachten is diefstal of schade. Toch kan het voorkomen dat je in deze vervelende situatie komt. Laat het ons in dat geval direct weten, zodat we kunnen assisteren. Verzekering is inbegrepen en een eigen risico gedeelte is van toepassing. Voor de exacte voorwaarden informeer je bij je contactpersoon.

 

Over verzekering

Verzekering tegen diefstal is inbegrepen en een eigen risico gedeelte is van toepassing. Voor de exacte voorwaarden informeer je bij je contactpersoon.

 

< terug naar Veelgestelde vragen